Forum ASG PYRZYCE
PYRZYCKIE FORUM AIRSOFTOWE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sierżant HUMVEE - amerykański wół roboczy...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ASG PYRZYCE Strona Główna -> Inne sprawy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilder




Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrzyce

PostWysłany: Nie 18:02, 11 Lut 2007    Temat postu: Sierżant HUMVEE - amerykański wół roboczy...

"Biografia" Humvee:

[link widoczny dla zalogowanych]

Humvee lub M998 HMMWV - High Mobility Multipurposed Wheeled Vehicle (Wielozadaniowy Kołowy Pojazd Wysokiej Mobilności) to silnikowy pojazd wojskowy stworzony przez firmę AM General, który przejął rolę wysłużonego Jeep'a, M718A1 i ambulansu M792, Gama Goat, CUCV oraz wielu innych lekkich ciężarówek używanych w armii Stanów Zjednoczonych, jak również w wielu innych krajach. Humvee są często niesłusznie identyfikowane z Hummer'ami, późniejszymi wersjami Humvee, które trafiły do cywila, jako auta typu SUV (Sport Utility Vehicle).

ODMIANY Humvee:

Humvee występuje w co najmniej 17 odmianach, które służą armii amerykańskiej. HMMWV są wykorzystywane jako: transportery ludzi i ładunku, automatyczne platformy broni, ambulansy, nośniki rakiet przeciwczołgowych TOW - wersja M220, ciągniki dla dział M119, nośniki rakiet przeciwlotniczych M-1097 Avenger, pojazdy wsparcia lotniczego - wersja MRQ-12, nośniki schronów - wersja M250.

Głębokość brodzenia Humvee wynosi 76 cm lub 1,5 m, po zainstalowaniu zestawu do brodzenia głębokiego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Masa wyposażenia dodatkowego może wynosić 2700 kg plus dodatkowe opancerzenie. Wersje M1025, M1043 i M1044 są przystosowane do montażu miotacza granatów MK19, ciężkiego karabinu maszynowego M2, M240G/B lub M249 SAW. Nowszą wersję Humvee, M1114 z dodatkowym opancerzeniem można konfigurować analogicznie. Dodatkowo niektóre z M1114, M1116 i M1117 ASV (Armored Security Vehicle) są przystosowane do montażu systemu CROWS - wspólnej, zdalnej stacji prowadzenia ognia, która pozwala na obsługę uzbrojenia zewnętrznego ze środka pojazdu.

HISTORIA Humvee:

W latach 70-tych, armia U.S.A. doszła do wniosku, że dotychczasowe, zmilitaryzowane pojazdy ciężarowe nie spełniają już oczekiwań wojska. W roku 1977, Lamborghini przedstwiło model Cheetah, który miał sprostać wymaganiom kontraktu z armią. W roku 1979, armia Stanów Zjednoczonych określiła końcową listę wymagań dla pojazdu typu HMMWV. W lipcu tego roku, firma AM General rozpoczęła wstępne prace nad projektem. W niespełna rok później pojawił się pierwszy prototyp, model M998. Rozpoczęto testy.

[link widoczny dla zalogowanych]

W czerwcu 1981 roku, armia przydzieliła firmie AM General kontrakt na rozwój kilku kolejnych prototypów pojazdu, które miały być dostarczone dla wojska oraz na wykonanie kolejnych serii testów. W chwilę później firma ta podpisała kontrakt na wykonanie 55 tyś. sztuk pojazdów HMMWV, które miały zostać wykonane do roku 1985. Chrzest bojowy maszyn odbył się w roku 1989, podczas inwazji U.S.A. w Panamie (Operation Just Cause).

Humvee stały się podstawą amerykańskich sił lądowych na całym świecie. Ponad 10 tyś. sztuk brało udział w operacji Iraqi Freedom. Używały ich nie tylko siły amerykańskie, ale także wojska innych państw.

Jeden z amerykańskich Humvee został przechwycony w trakcie wojny w Jugosławii i w chwili obecnej znajduje się na wystawie w Muzeum Wojska w Kalemegdan Fortress Park, w Belgradzie, w Serbii.

Humvee W BOJU:

...ciąg dalszy nastąpi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pilder




Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrzyce

PostWysłany: Nie 18:14, 11 Lut 2007    Temat postu:

Załączam również zdjęcia z jednego z amerykańskich tajnych poligonów, zlokalizowanych gdzieś w okolicach Oakland. Oto prototyp następcy Humvee, M1000 AGILVee Padam

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biuvy
Administrator



Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zza winkla

PostWysłany: Nie 22:17, 11 Lut 2007    Temat postu:

NIE MA CHUJA NA AGILE!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ASG PYRZYCE Strona Główna -> Inne sprawy. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin